Piękniejsza strona Bukaresztu

Nasza rumuńska opowieść powoli zbliża się do końca. Razem z nami mogliście odwiedzić pałace w Mogoşoaia i Sinaia, zespół klasztorny w Curtea de Argeș, a nawet zamek hrabiego Drakuli w Bran. Przejechaliśmy się po trasie Transfogaraskiej niczym chłopaki z Top Gear, a po Karpatach chodziliśmy z głową w chmurach. W Brașovie poczuliśmy się jak w Hollywood.

W końcu przyszedł czas na pokazanie tego, co zobaczyliśmy w stolicy Rumunii. Zaczęliśmy od opisania szaleńczej wizji Bukaresztu zrealizowanej przez Nicolae Ceaușescu, a teraz wreszcie czas na kilka widoczków z samego miasta.

W zasadzie duża część ciekawych, wartych zobaczenia budynków zgromadzona jest niewielkiej odległości. Wędrówkę zaczęliśmy od wizyty w Muzeului Colecțiilor de Artă (muzeum sztuki), gdzie akurat była wystawa polskiego plakatu. Wystarczyło przejść przez ulicę, żeby zobaczyć jeden ze znamienitszych hoteli w stolicy Rumunii, stuletni Athénée Palace Hilton Bucharest. Zaraz obok niego wyrasta majestatyczny Ateneul Român.

Wszystkie te miejsca położone są przy lub w pobliży ciągnącej się przez centrum ulicy Calea Victoriei.  Nad ulicą góruje pomnik jadącego na koniu króla Karol I, fundatora tutejszego uniwersytetu, za którym stoi okazała Biblioteca Centrală Universitară. Tutaj także przerwę na posłanie buziaka do fotografa zrobiła sobie pewna polska turystka ;)

Nieopodal, pośród tych wszystkich wielkich budynków stoi sobie malutka cerkiew Kretzulescu, którą otacza mini park, gdzie odpoczywają sobie lokalesi.  My jednak zdecydowaliśmy się na zrobienie przerwy z innym miejscu – w pizzerii z widokiem na Cercul Militar Naţional.  Co prawda byliśmy już nieco zmęczeni, ale wybraliśmy się jeszcze zobaczyć stare miasto.

Rzut oka na Muzeul Naţional de Istorie a României i przepiękną Casa de Economii și Consemnațiuni, a potem do jednej z najstarszych cerkwi – Stavropoleos. Na koniec posililiśmy się nieco w pochodzącym z początku XIX w. zajeździe Manuca. Powrót do domu, a później, na kolację, do niesamowitej restauracji Caru’ cu Bere.