Myszkujemy po Dolnym Śląsku: Ślęża

Piękna pogoda i dobry pomysł to przepis na udany weekendowy wypad za miasto. Po kilku dniach idealnie wpisujących się w stan „czasem słońce, czasem deszcze”, niedziela od samego rana zapowiadała się ładnie. W związku z tym, z wielką chęcią przystaliśmy na pomysł państwa P. i pojechaliśmy całkiem sporą ekipą (6 osób, dziecko i pies) zdobywać Ślężę.

Ruszyliśmy z Przełęczy Tąpadła. Rzadko wspinamy się po górkach, do tego słońce całkiem mocno grzało, a pies rwał to tu to tam, toteż zameldowawszy się na szczycie, byliśmy nieco zasapani.

Ale posiliwszy się nieco (obowiązkowy kabanos też był), weszliśmy jeszcze wyżej po kilkudziesięciu schodkach, co by zobaczyć remontowany kościółek na szczycie. Super, bo wreszcie po latach ktoś poszedł po rozum do głowy i zacząć podnosić z ruiny tę piękną budowlę.

Niestety nie udało się nam wejść na wieżę widokową, która stoi nad urwiskiem. Okazało się, że drabinka prowadząca na górę zniknęła i obowiązuje zakaz wstępu. Szkoda.

Na koniec zostawiliśmy sobie miejsce, w którym prawdopodobnie większość osób z Wrocławia i okolic ma zdjęcie z czasów dziecięctwa – pradawną rzeźbę niedźwiedzia. Jako, że każdy kiedyś siedział na jego grzebiecie, to przy naszej małej pomocy zrobiła to także Perełka.

Mówi się, że wraca się szybciej, że z góry schodzi się lepiej, nas jednak najbardziej motywowało grillowanie na polanie. Zatem pędzikiem, z górki na pazurki, z niemal ponownie skręconą kostką, znaleźliśmy się na dole pośród innych miłośników kiełbasy i karkówki.

I to był mistrz. Dotlenieni, lekko zmęczeni, siedzieliśmy na słońcu i zajadaliśmy grillowane przysmaki. Były też elementy sportu – Perełka biegała jak hart za piłeczką. A po dobrej strawie relaks na kocyku. Ależ to była miła niedziela!

Wielkie dzięki dla Was uczestnicy wyprawy :)

Zobaczcie nasze inne „Myszkowania…”